Tankar ifrån Webcoast

En helt fantastisk helg på Webcoast med många intryck och samtal med spännande människor.

På min session talade jag om ämnet som jag brinner starkt för – produkt och tjänsteutveckling genom sociala medier.  Idag har vi ju en palett av möjliga kommunikationsvägar som möjliggör ett minskat avstånd mellan utvecklingsteamet och kunderna. Att lära känna kunden,den miljö och den vardag som kunden vistas i är viktig information för att kunna designa en bra tjänst / produkt. Genom en kommunikation i sociala medier skapas en öppenhet och samtalen är en varumärkesbyggande aktivitet. Detta är en utmaning att stora företag med en tung teknikbakgrund att känna sig trygga med att föra denna typen av kommunikation.

Tack till er som kom till min session och delade med er utav tankar och inspiration kring ämnet, kommer att reflektera över ämnet och fortsätta skriva om det – men här kan ni se några utav tipsen jag fick Starbucks har skapat mystarbucks

 

 

 

Även Lego har skapat en möjlighet för denna typ av kommunikation

 

 

 

 

 

 

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>