Som man frågar får man svar

Som man frågar får man svar – det är sant och högst relevant i detta sammanhang. När det handlar om att beställa IT tjänster, design av ett nytt intranät eller en ny webb, ja listan kan göras lång, är det oerhört vikigt att den som beställer ställer rätt krav på den tjänst som skall levereras. Ju tydligare man definerar målet, syftet och effekten med tjänsten ifråga ju bättre kommer resultatet att bli. Men att ställa krav är ju inte det lättaste – att vara tydlig och formulera kraven på ett enkelt sätt, är ju det som är svårt, tyvärr tenderar många till att vara för deltaljerade, men keep it simple! För den som vill bli en bättre beställare så passa på gå till ADAs Beställar träff på Post Hotel

 

 

En reaktion på ”Som man frågar får man svar

  1. Vad kul att du pushar denna kunskap framåt. Jag kan inte mer än att hålla med dig och tillsammans kan vi utbilda folk att bli bättre på beställarkunskap. En av flera saker faktiskt som jag vill ha med som erbjudande i mitt blivande företag.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>